woensdag, juli 05, 2006

In Koubri


dag allemaal,
na gisteren een bezoek aan het hete Ouaga, zijn we nu in Koubri... Deze morgen begon het met onweer... dan regen... met bakken! In de voormiddag zagen we het verzamelde regenwater achter de barrages... de mensen kunnen eindelijk beginnen zaaien! We werden heel hartelijk verwelkomd: we brachten immers regen mee!
Ondertussen hebben we net gegeten bij Christian Etongo: lekker!
Hierbij een foto met de aanwezige verantwoordelijken van de dorpen waar we straks naar toe gaan. Samen met de vervanger van de chef.
We zijn erg onder de indruk....
Groetjes van heel de Burkinabende.

10 Comments:

At 4:31 a.m., Blogger peter en nathalie said...

Dag Burkinabende,

leuk om van jullie te horen. Doe Christian Etongo de groeten van mij daar in Koubri (nog nooit zo'n lekker geroosterd schaapje gegeten als met hem en Luk Verbeke). Nog een vraagje aan de West-Vlamingen (vergeten te vragen aan de telefoon): Zien jullie het samen of evt. iemand apart het zitten om na de reis (maar voor 15 augustus)een kort artikeltje te schrijven voor de regionale katern van Plan Zuid (en een fotootje te nemen van de 4 West-Vlamingen)? Jullie zouden me er veel plezier meedoen. Enfin, vergeet niet eerst te genieten en bonne route !

groeten uit Roeselare
Peter Ketelers

 
At 10:27 a.m., Blogger Jeroen De Wilde said...

Hey,

Tof om te horen dat het allemaal heel goed gaat daar. Via deze weg eventjes een heel gelukkige verjaardag wensen aan mijn mama (marie-claire)en de bijhorende 3 dikke kussen. Geniet er nog van daar!!
Groetjes, Jeroen

 
At 11:14 a.m., Blogger papa luc said...

Voor mij is dit nieuw. Toch wil ik de ganse bende en vooral lies veel succes wensen met hun ondeneming. Wacht met spanning op verder nieuws

 
At 12:28 p.m., Blogger Karen Lanoote said...

Hey hey,

tof om te horen dat het daar goed gaat!! Maar dat had ik wel gedacht hoor! En mama Rita :) geniet ervan é! Voor je het weet is het voorbij! 't is een unieke ervaring! En de rest van de bende ... zorg goed voor haar é, z'is zeker bijna de oudste van de bende :) :) hihihi , maar jong van geest wi!

Met liefs
Karen

 
At 12:55 a.m., Blogger Ellen said...

kweet nie of mijn vorig berichtje toekwam.... i try again

hieplahoi burkinabende!

wat is de wereld toch dichtbij hier vanachter mijn peeceetje!

geniet er van hé mannen!

marie-claire, gelukkige verjaardag! hoe was het daar je verjaardag te vieren?

dikke kus aan iedereen,
Ellen

 
At 2:19 p.m., Blogger roosmaes said...

ikkan blijkbaar niet echt goed werken met deze weblofµg, toch nog maar eens een poging...
Heel leuk om dit te zien en te horen, haalt herinneringen boven aan vroegere reizen... Ik zit al vol heimwee...
Lieve knuffel voor mijn zoon Jesse
van Roos

 
At 2:20 p.m., Blogger roosmaes said...

prachtig !!
veel herinneringen en heimwee...
een dikke kus voor mijn zoon Jesse

Roos

 
At 5:17 p.m., Blogger smulwup said...

ALlez, veeel succes en proficiat voor de inzet. Ook veel geluk en plezier voor allen. Ook voor roos' zoon :D. xxx

 
At 2:21 p.m., Blogger veerle said...

Hey burkinabende,
Ik ontdek nu pas de mogelijkheid om jullie te schrijven via deze weblog. Ik wacht vol ongeduld op verder nieuws en hoop dat alles naar wens verloopt.
De groeten en aan Marie-Claire: hip hip hoera!

 
At 11:48 a.m., Blogger Marie-Claire said...

dag allemaal (vooral de thuisblijvers),

Vandaag kreeg ik een sms-bericht vanwege de hele Burkinabende. Momenteel is het voor hen onmogeljk om op internet te geraken. Daarom zal ik het sms-berichtje op deze site plaatsen...

"Verblijf in 11 gemeenschappen. Evenveel verhalen. Verhalen van gastvrijheid, warmte, hard werken, armoede, dominante chef... Verhalen van water en tekort aan water.
Gisteren bezocht de groep de spaarkas Passakongo. Ze kregen een enorm onthaal. Het is allemaal erg ontroerend..."

Nog een vriendelijke groet
van Lieve

 

Een reactie plaatsen

<< Home